Trött och tagen

Ja idag är jag ganska trött och tagen.. Fick äntligen en tid hos doktorn idag så där gick förmiddagen.. Dem tog en hel rad med blodprover, gjorde olika undersökningar och så fick jag recept på lite starkare värktabletter mot huvudvärken för att kunna sova.. Blev även en remiss på en CT-skalle som ska göras.. Nu får vi vänta och se vad proverna visar nästa vecka.. Inga speciella svar idag.. Dem får göra precis vad dem vill med mig så länge jag bara kan få bli av med denna förbannade huvudvärken och yrslen..

Idag är en riktig mysdag. Är ledig idag så jag och mitt lille troll spenderar dagen som den kommer och bara tar det lugnt.. Han var så duktig när han var med hos doktorn idag. Satt stilla och verkligen kollade in vad doktorn hon gjorde med mig. Han följer kanske mina fotspår när han blir stor :D  Som mest intresserad var han när dem skulle ta blodproverna på mig. Var ju en hel del rör som togs så det blev inget stick i fingret denna gången utan venöst i armen.. När vi satt oss i bilen så han: ........ gjorde det ont när dem tog ditt blod? Det var ju ganska mycket.. Har du nåt kvar i armen nu? Han e ju för go mitt charmtroll *skratt* Nej sa jag det gjorde inte ont, det sticker lite grann och så pratade vi om blodet i kroppen.. Att det bildas nytt och att man har massor med blod i kroppen som går genom hjärtat och sen ut i kroppen och tillbaka igen. Han är väldigt intresserad av alt sånt. Vi har suttit här hemma och kikat lite i mina böcker nu om blodomloppet och annat. Tittat på bilder på kroppen och hur den fungerar. Ni ska se som ögonen lyser upp på honom och så intresserad han är =)) 

Nu sitter jag här och Max leker på rummet med sina bilar och varvar det med att spela lite basket.. Vi ska strax äta lite lunch.. Se vad vi gör för roligt idag. Max vill ha pannkakor och det förslaget kan jag nog köpa ;) Sen blir det nog någon god korvgryta eller kycklinggryta ikväll.. Har även funderat lite över fisksoppa.. Trots att mina pojkar här hemma inte är så glada i soppa annars så älskar dem min fisksoppa.. Så nåt bra gör jag nog med den =)) Är skönt att få vara hemma och spendera lite tid med Max.
 I lördags kom han till mig med ledsna ögon och
 så sa han:
 Varför måste jobba så mycket?? Jag saknar dig jättemycket och vill att du ska vara hemma..

Så sa jag:

Ja men jag måste ju jobba så vi kan köpa mat, kläder och leksaker..

Då fick jag svaret:
Ja  men det kan ju pappa göra för han jobbar ju faktiskt inte så mycket, bara när jag är på dagis.

Vadå att man smälter och gud vilket dåligt samvete jag fick. Usch jag vet ju att jag jobbar mycket och det har blivit många extrapass dem senaste månaderna.. Så nu har jag bestämt mig för att itne jobba några extrapass. Jag jobbar ju trots allt 100% iallafall.. Jag värdesätter tiden med mina pojkar mycket mer än pengarna. Vi har 2 väldigt ba löner och kan leva riktigt bra även om jag skulle strunta i att jobba extra och även gå ner lite i arbetstid. Jag tror att vi alla behöver det. Jag är trött, sliten och det blir inte bättre av att jag mår som jag gör. Sen vet jag att Max saknar mig mycket nu. Jag har inte tänkt på det så riktigt innan. Och micke har länge tjatat om att han vill att jag inte ska jobba så mycket för han vill ha mer tid tillsammans med mig.. Och jag känner att jag behöver den tiden med min familj.. Jag har tagit mig vatten över huvudet under vintern och jobbat alldeles för mycket vilket har resulterat i att jag känner mig fruktansvärt sliten. Och jag orkar inte kämpa på.. Jag har haft en otrolig tur med samon min. Han diskar, städar, tv-ttar, lagar mat, tar det mesta med Max. Han är guld värd! Även om han ibland kan vara lite slarvig oxå ;) Men det kanske man kan ha överseende med eftersom han fått göra allt den sista tiden.. Och inte blir det lättare när flickvännen trots detta alltid är väldigt trött och irriterad.. Men han är lika gullig mot mig för det.. Han har det inte lätt men han står ut och det tackar jag gudarna för! =)

Nej nu svamlar jag nog bara mest. Nu ska jag och Max se till att laga våra pannkakor och få lite mat i oss.. Planera lite inför middagen sen. Kan ju va bra om man bestämmer sig för vad man vill äta :) Får se om jag orkar kika in här ikväll och skriva.. Tjing så länge!

Kommentarer
Postat av: Linda

GUUUD så fin blogg du har gumman :)

Tycker du förnyar den varje gång jag är inne och kollar runt och du skriver så MYCKET bra också :)



Många kramar

2009-03-12 @ 15:26:42
URL: http://lindajoohansson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback