Dessa barn..

Dessa helt underbara varelser...  Små människor med stora tankar.. Stora mål.. Små människor med en kämparglöd som inte går att beskriva.. En vilja av stål och en utstrålning som får solen att blekna.. Dessa små underbara människor omger oss och ger oss en otrolig styrka och glädje i livet.. Trots motgångar kämpar de in i det sista..  Rädslan är inte upptäckt i deras värld.. Sjukdomar, ensamhet, våld.. Ja dem går genom eld och vatten med sina mål att bli stora en dag. Ingenting kan hindra dem... Trots smärta och oro sprider dessa underbara barn glädje och värme omkring sig.. De ger av sig själva utan att förvänta sig något tillbaka.. De ser oss vuxna som förebilder.. De ser varandra som liksinnade allihopa oavsett hudfärg, längd, sjukdomar eller andra avvikelser.. För barnen är alla vuxna eller barn.. Det finns inget annat i deras värld.. Jag beundrar dessa små människor så otroligt mycket! Trots kamper mot cancer och andra sjukdomar tänker de små liven aldrig på sig själva.. Livet leker så länge livet finns.. Det är smärta och tårar mellan varven men dgarna kantras oftast av glädje och skratt.. Sjukdomar vad är det?? Jag är frisk och leker med mina kamrater.. Ett leende på deras läppar ligger alltid nära till hands trots en otrolig smärta eller oro.. Trots vetskapen om att livet kanske inte blir så långt som man tänkt sig.. De lever och lär så länge de får tid.. De drömmer och tror.. De ser det positiva i livet.. Dessa små männsikor lever för en dag i taget.. Tar vara på allt de kan..

Jag beundrar dessa små men så otroligt starka männsikor som ger oss så mycket i livet! Jag har verkligen dragit en vinstlott som får  omge mig med dessa helt otroliga fighters och deras fantastiska familjer dagarna i ända.. Jag skulle inte för något i världen byta ut det.. Jag ger så lite av mig själv och får så otroligt mycket tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Johanna maffian

Klockrent! Otroligt bra skrivet och jag har känt och tänkt det samma så många gånger! en hyllning till alla fantastiska barn

2009-05-10 @ 19:03:17
URL: http://mylife-mydreams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback