Mycket känslor och tankar

Ja det är mycket känslor och tankar kring allting nu.. Känner att jag ikväll väljer att skriva lite om det i bloggen då många i min omgivning märker på mig att någonting inte är som det ska.. På något sätt att det lättare att skriva ner alla känslor och tankar i bloggen.. Att skriva ner vad det handlar om på datorn istället för att prata.. Det är lättare att möta synen av tangenter när man berättar än att möta folks ansikten.. Många har som sagt frågat vad som har hänt och hur jag mår.. Jag ljuger om jag säger att jag mår bra... Jag ljuger om jag säger att det inte är någonting-- Jag kan inte ens dölja det med ett leende på läpparna längre då tankarna bara snurrar omkring och jag har svårt att le.. Men jag står på fötterna med benen ner och huvudet upp.. Detta fixar sig! Jag hittar styrkan i min familj och mina vänner.. I mitt jobb och mina arbetskamraters stöd..

Som en hel del av mina nära och kära har jag gnällt en hel del över konstant huvudvärk sedan ett par månader tillbaka.. Det började i början av februari nån gång.. Blir inte av med den och har varit hos doktorn ett par gånger-- Blivit en del provtagningar och en remiss till en MR-undersökningen (röntgen) blev skriven sista gången jag var och träffade min husdoktor.. Denna undersökning av huvudet var mest för säkerhets skull för att utesluta något i hjärnan.. Har för tre veckor sen gjort denna undersökning och skulle få svaret inom två veckor. Och eftersom man själv jobbar inom sjukvården vet man att om det är någonting så brukar dem ringa relativt snabbt. Dett gjorde dem inte så efter två veckor la jag det på hyllan och kände mig helt säker på att undersökningen inte visade någonting.,. Mest för nyfikenhetens skull ringde jag min doktor i måndags och fick en telefontid med henne igår.. Då fick man ett svar som man absolut inte hade väntat sig.. Bilderna visar en förändring på hjärnan som är ca 1 cm stor som man inte vet vad det är för någonting. Det ser ut att vara en godartad förändring men man kan inte veta det säkert förren jag genomgått en ny undersökning med kontrast och nya prover.. Tankarna kring detta är många.. Dem TROR att det inte är något men inget VET att det är så.. Jag har absolut ingen kontroll! Vet ingenting mer än att där finns något.. Man kan bara vänta på tiden till nästa  röntgen och vänta på svaret av den.. Tiden fram tills dess blir oviss... Att inte veta är värre än att veta svaret.. Men jag sätter min tro till att allt är bra.. Detta är inget farligt.. Det kommer bli bra! Men tankarna finns där och känslorna är många.. Tänk om! Tänk om..... Jag är glad att jag har min familj och mina underbara vänner.. Att jag har förstående arbetskamrater som finns där..

Nu blir det sängen för min del....
Kram från en kanske lite frånvarande bloggare just nu

Kommentarer
Postat av: MammaFiia

Oj Shit, de e ju förjävligt att dom inte hör av sig snabbare när de gäller sånna saker.

Jag hoppas verkligen att de inte e nåt farligt.

Jag finns här så du vet.

Styrkekramar till dej

2009-05-21 @ 22:55:16
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Tosse

du vet att jag finns här i vått o torrt gumman <3

2009-05-21 @ 23:00:54
URL: http://therressse.blogg.se/
Postat av: jennie

hoppas det inte är något tråkigt bara. :'( du förtjänar inte det som är en sån bra människa! håller alla tummar o tår för dig, krya på dig! pussar och kramar

2009-05-22 @ 12:48:40
URL: http://iolani.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej gumman! Klart det inte är någon farligt, du fixar allt!

2009-05-22 @ 21:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback