Tisdag

Idag har varit en riktig mysdag för min del.. Försöker återhämta lite nya krafter så här på min lediga dag.. Urinvägsinfektionen jag åkt på vill inte riktigt ge med sig så det börjar bli lite segt.. Antibiotikan hjälper inte som den ska eller är det något knas med mina njurar.. Varit iväg och tagit ytterligare nya prover som jag får svar på i veckan och en urografi är inbokad för att kunna se så där inte är något stop eller annat konstigt med njurarna eftersom smärtan över ryggeninte släpper.. Men utöver det så mår jag faktiskt väldigt bra!

Har myst hemma i soffan hela dagen.. Fixat och donat lite här hemma.. Ringt en massa samtal som skulle ringas och lite annat.. Har gått i mjukisbyxor heeeeeela dagen och oj vad det är skönt! Härligt att kunna rå om sig själv och göra som man själv vill när man vill.. Varit utanför dörren en liten sväng nere i affären.. Behövde lite smågrejor för att kunna ställa till med en bakdag här hemma.. Blev först o främst hemlagad fiskgratäng och kokt potatis till middag.. Äter inte några färdiglagade fiskgratänger, det smakar urk.. Men när man gör den helt själv då är det gottans! Passade på att förbereda för dumlegrottorna när fiskgratängen stod i ugnen så när man hade tagit ut den och ätit färdigt åkte dumlegrottorna in för att gräddas och nu är även dem färdiga.. Doftar härligt i hela lägenheten nu! Slog mig ner här vid datorn i två minuter nu för att kolla runt lite på nätet.. Kikar även lite på tv:n emellanåt.. Ska snart ut i köket och grejja igen.. Nästa projekt blir kolakakor.. Är på ett väldans bra bakhumör idag! Väntar bara på att diskmaskinen ska bli färdig så jag kan plocka ur den så man kan sätta in disken efter nästa bakprojekt direkt. Helt fantastiskt underbart med diskmaskin!

Imorgon är det dags för jobb igen.. Jobbar till 11 så det är helt okej. Kan man hem och vila en timme innan man gör något anat sen.. Men funderar på att gå en sväng på stan i lund imorgon och även ta Nova en runda.. Dags att börja kolla in lite julpynt och lite julklappstips.. Snart dags att sätta upp ljusstakarna och börja förbereda inför julen.. Jag jobbar visserligen hhela julhelgen så blir inte överdrivet mycket pysslande för mig detta året men en del måsta man ha.. Ska ut och leta upp en fin gran oxå till julen för det ska jag ha här hemma även om jag inte ska va hemma så mycket.. Då man inte klarar av riktiga granar så får det bli en snygg plastgran istället.. Dock inte lika syggt som en nyhuggen gran men vad ska man göra.. Det blir inte snyggare än vad man gör det till eller vad säger ni..

Till helgen blir det jobb som gäller.. Och även lite trevligt sällskap under lördagen och söndagen.. Ska bli härligt härligt! Vad som händer resten av denna veckan återstår att se.. Nu ska jag kila ut i köket igen och påbörja kolakakorna...


Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback