Trött och hostig

Ja dessa eviga förkylningstider.. Man blir ju aldrig frisk! Nu vet man vad man har att väänta sig.. Lite så där halvsnuvig till och från fram till Maj nån gång.. Det e väl toppen med hösten och vintern eller vad säger ni gott folk!! Men hösten med alla dess fina färger och härliga höstluft (när det åtminstone är sol ute) måste ju ha sina baksidor den oxå.. Ingenting här i livet har bara en framsida.. Allt har sina för och nackdelar.. På gott och ont..

Som ni förstår av början till mitt inlägg så är den här bloggskrivaren ganska så förkyld för tillfället.. Har varit helt okej med hostan ett tag.. Bara varit lite snuvig men vem vaknade upp och knappt kunde andas imorse.. Jo men jag så klart vem annars! =)  Godmorgon världen! Härligt att vakna upp till dig oxå! sa jag från sängen.. Varför gråta när man kan skratta? Varför deppa ihop när man kan ta det med en klackspark.. Tro nu inte att jag tar hela livet med en klackspark och inte kan vara allvarlig för visst kan jag vara det oxå.. Men man får lära sig att prioritera här i livet.. Lära sig vilka saker det verkligen är värt att lägga sin energi på.. Man väljer sina konflikter.. Vem säger att dagen behöver bli skit för att man vaknar upp på sitt lite sämre humör? Nej en kopp te och lite lugn på morgonkvisten sen har man botat sitt dåliga morgonhumör och the show can go on..  Kan ju ändå inte göra så mycket åt den där jäkla förkylningen mer än att inhalera sin mediciner så man inte låter som en traktor längre så varför deppa ihop.. En eftermiddagslur på soffan sen gör nog susen innan man beger sig ner mot jobbet..

Känner mig ganska nöjd med tillvaron idag faktiskt.. Känns dock lite ensamt här stundtals men man börjar vänja sig vid det oxå.. Man får försöka uppskatta det istället för att se det som något jobbigt.. Jag kan lyssna på vad jag vill, kan kolla på vad jag vill på tv:n, jag äter när jag vill och vad jag vill, kan göra vad jag vill, gå naken om jag så skulle vilja det! Men hör ni det kan ju egentligen inte bli bättre eller vad säger ni! =)

Nej nu ska jag inte tråka ut er stackars läsare längre..
Ska försöka få i mig lite frukost..
Lägga mig i ett hett bad och sen ta en middagslur..

Hoppas ni får en bra eftermiddag där ute!
Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Du är så klok som vanligt :-) Skönt att vissa saker aldrig förändras ;-)

2009-11-22 @ 20:11:26
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Tack vännen! =) Söt du e :) Hoppas allt e bra med dig o familjen! :D

2009-11-23 @ 14:03:46
URL: http://haaannaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback