Tiden går fort

Ja var tar den vägen egentligen? Snart är Oktober månad slut och vi närmar oss julen och vintern med stormsteg.. Först har vi alla helgona helgen att vänta.. Dags att köra hem till kyrkogården och göra fint för vintern.. Bona om ordentligt med lite ljung och annat som håller i kylan.. Var inom och tände ljus i veckan när jag körde hem från Blekinge och passerade där förbi.. Satt en ganska lång stund på kyrkogården och funderade.. Det är plats som för många kan kännas obehaglig.. Det gjorde den för mig oxå i början men nu har jag hittat lugnet där.. Det är tyst och fridfullt.. Man hör svaga viskningar från träden.. Vinden susar... Lugnet lägger sig över själen.. Han finns nära.. Jag kan nästan känna honom.. Se honom framför mig där jag sitter vid hans sten.. Höra hans röst viska med vinden.. Det är en plats med århundranden av livsberättelser som ligger begravda.. Varje sten berättar en unik historia..  På något sätt har jag hittat ro i kroppen just vid hans sten..

Tankarna flyter ihop lite idag.. Vet inte riktigt vad jag ska fokusera på.. Någonstans så hör väl allting ihop lite grann.. Den ena tanken leder till den andra.. En del gammalt som man länge försökt begrava har krupit upp till ytan.. Vissa saker är färskvara och har precis varit.. Det är lite av en tankeverskad hos mig idag.. Jag ligger nerbäddad under filten i soffan med datorn i knät.. Musiken strömmar lågt ut ur mina högtalare.. Jag är känner mig lugn och rofylld idag.. Att man har kommit iordning i lägenheten hyfsat okej har nog en stor betydelse till att jag känner mig så här.. Ingenting är planerat för kvällen och jag tar det som det kommer.. Jag reser mig från soffan när jag orkar.. Jag äter när jag är hungrig.. Det är på mina villkor idag och det känns otroligt skönt.. Jag anpassar mig efter mitt mående och mig själv.. Jag har stängt ute stressen utifrån.. I min lägenhet råder endast lugnet i denna stund..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback