Har hösten kommit nu??

Regnet smattrar mot rutan.. Träden svajar av blåsten.. Himlen är alldeles grå och löven faller från träden.. Är sommaren slut nu? Har hösten börjat tåga in lite försiktigt för att snart ta oss med stormsteg? Vi går mot mörkare tider... Kortare dagar.. Förkylningstiden är inne och bryter sig igenom våra stackars immunförsvar.. Vi går mot kallar tider.. Man tittar ut genom fönstret och vill genast dra täcket över huvudet igen.. Men det finns ljuspunkter i mörkrets tristaste vrå.. Det är på något sätt en mysig tid... Vi kurar ihop oss i våra hem.. Ligger under varma filtar på soffan eller framför brasan.. En bra film gör en bra bild på tv:n och stearinljusen fladdrar runt om i lägenheter och hus.. Sprider sin värme och sitt ljus... Lyser upp i dem mörkaste tiderna.. Lättar upp våra gråa sinnen i den gråa tillvaron.. Ja det är på något sätt en mysig tid....



Dagen för min del har spenderats hemma.. I sängen och i soffan.. Jag har valt att stänga ute mig från omvärlden för en stund idag.. Försökt ta tag i mig själv... Inte behövt bry mig om alla andra och allting annat runt omkring utanför mina dörrar.. Jag har bara varit.. Samlat krafter inför helgen som ska spenderas på jobbet.. Har försökt kurera mig för att kroppen ska orka ta hand om det förkylningsvirus som tagit sig innan för mina kroppsliga väggar.. Jag är starkare om jag är utvilad...

Ikväll fyller jag min lägenhet med ljus och värme från alla mina 100 värmeljus.. Lägger mig på soffan och tar vara på mig själv.. Hämtar nya krafter.. Inget spännande eller särskillt intressant inlägg här just nu.. Men jag tänkte visa att jag lever.. Även om jag kanske varit ganska okontaktbar idag.. Ni behöver inte vara oroliga där ute.. Jag har behövt en stund för mig själv helt enkelt..


Kommentarer
Postat av: Dessie & Alicia

Hej! Har tänkt skriva till dig ett tag nu men har inte kommit till skott innan ;) Ville mest tacka för kommentarerna i min blogg, och framförallt omtanken :) Det värmer verkligen att veta att det är så måga som tänker på oss, många som vi inte känner som skänker sina tankar <3 Tack!

Kram Dessie & Alicia

2009-09-04 @ 17:43:16
URL: http://dessieborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback