Snart dags att ta sig till jobbet igen

Sitter här mätt och belåten.. Precis ätit lite frukost.. Ja ni läste rätt-frukost. Det blir så när man jobbar natt.. Harsovit lite halvdåligt idag efter jobbet.. Somnade vid 9 men vaknade igen vid 12.. Somnade om efter nån timme och vaknade igen vid 15 sen låg jag i sängen och filosoferade fram till kl 17 innan jag steg upp.. Dags för ännu ett nattpass idag ju så man behöver all sömn man kan få.. Det märks att man har haft semester.. 3 nattpass i rad brukar jag klara av utan att ens blinka.. Nu är man helt slut redan efter ett.. Och ett pass hann man med innan man blev förkyld, som vanligt när man jobbar där man gör. Ungefär som när barnen börjar på dagis igen efter semestern då kommer alla förkylningar på en gång.. Detsamma för min del känns det som men så jobbar jag ju oxå med barn och alla deras infektionssjukdomar så det är ju inte så konstigt.. Hade en bra första natt annars. Var lugnt och skönt..  Alltid lika spännande att få se vad den kommande natten har att bjuda på... Kanske är fullt på avdelningen när man kommer ikväll..

Nu ska jag jag ta mig i kragen och göra mig iordning så man slipper stå och göra det i sista minuten..
Det kommer mer från mig en annan dag
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback