Dags att bege sig ner mot jobbet strax

Ja då kör den här tjejen strax ner till jobbet i Lund för att spendera ännnu en natt med sina trevliga arbetskamrater där nere.. Har varit ganska seg sedan jag gick upp och känt mig lite halvkass men börjar bli lite bättre.. Lite mat i magen och en stunds vila på soffan gjorde nog susen.. Börjar vakna till liv lite grann nu.. Om inget annat lär man vakna till när man kommer ut i kylan... Usch och fy för den här kylan nu.. Tycker våren kan komma smygandes då det är en otroligt härlig årstid! Alla blommor och tyräd som slår ut.. Den sköna vårvärmen som är så där alldeles speciell.. Nästan skönare än sommarvärmen på något vis.. Kan inte riktigt förklara varför det bara är så.. Vissa saker och ting har inga bra förklaringar.. Dem ska helt enkelt bara vara som dem är utan någon förklaring.. Sommaren med sol och bad längtar man helt klart till oxå... Ligga på stranden med en bok i handen... Ta sig ett skönt dopp lite då och då.. Färga kroppen brun och fin i solen.. Ser framemot semestern.. 4 veckor som nog säkerligen kommer spenderas ganska mycket på andra orter hos familj och vänner.. Oj nu börjar man sväva ut så där igen och komma ifrån ämnet som vanligt.. Börjar drömma mig bort till framtiden..

Kanske dags att ta sig i kragen och komma tillbaka till verkligenheten igen.. Verkligenheten där kylan fortfarande finns kvar och jobbet kallar.. Visserligen gör det inget att jobbet kallar för där trivs jag otroligt bra! Men kylan kunde jag varit utan.. Har tagit på mig ordentligt med kläder nu för att inte frysa rumpan av mig när jag går ut.. Mössa, vantar och jacka återstår sen är jag redo för att möta vädrets makter utanför dörren..

Önskar er läsare en trevlig kväll!
Mer från mig en annan dag.. See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback