En del som hänt därav tystnaden från mig

Ja någon tid och lust att skriva har det inte funnits för mig dem senaste dagarna.. Har först o främst jobbat natt i veckan.. Dock blev det bara 2 av 3 som jag jobbade.. Oturen var framme för mig när jag skulle köra hem från jobbet i onsdags morse efter att första natten var avklarad.. Fick världens sladd på motorvägen då det var glashalt.. Tur man inte körde så fort som man kan göra om man vill.. Snurrade runt ett par varv på vägbanan innan färden till slut  slutade i mitträcket.. Tur att där är räcke iallafall som tar emot så man inte kommer lver på fel vägbana.. Fick en rejäl smäll så det blev ambulans tillbaka ner till Lund igen.. Typiskt när man precis kommit därifrån.. Ett stort tack måste jag rikta till både polis, räddningstjänst och ambulanskillarna/tjejerna.. Blev väl omhändertagen och även när jag kom in på akuten i Lund.. Fick dock ligga med nackkragen och ligga på traumatransfern fram till kl 14 på eftermiddagen och olyckan hände 07.30 på morgonen så det var ganska drygt.. Tog tid innan man kom iväg på röntgen sen tog det tid innan dem fick svaret och kunde släppa loss mig då dem itne vill röra mig innan eftersom jag hade ont i både nacken och rygggen.. Dock itne så oknsitgt.. Röntgen visade ingenting som tur var så jag klarade mig bra.. Lite mörbultad och fortfarande ont men annars gick det bra.. Inga ben brutna eller så iallafall.. Blev chockad och lite omtumlad bara.. Tur i oturen.. Bättre att jag for in i räcket än ut i diket där jag troligtvis isåfall hade voltat runt och man hade tur att där inte kom någon annan bil samtidigt.. Hur min bil ser ut vet jag inte.. Den blev bärgad från platsen efter jag åkt iväg med ambulansen.. Men har ringt och pratat med verkstaden där den står som ska göra iordning den och det var inte jätteskadat.. Blir en del reparationer så det tar 1½ vecka innan jag får tillbaka bilen men har hyrbil som ingår i försäkringen så jag klarar mig ändå.. Är inte så sugen på att vara ute och köra mer än absolut nödvändigt ändå efter detta.. Skönt att man har så pass ny bil så man bara behöver betala självrisken sen går resten på försäkringen.. Dock sura pengar ändå men det kunde varit värre ju.. Jag klarade mig iallafall levande och det fick en att vakna till ordentligt.. Det kan gå så fort.. På en sekund sen är olyckan framme.. Ta vara på varje sekund av livet med nära och kära..

Jobbade inatt men var nog för snabb med att gå tillbaka.. Fick gå hem redan efter halva natten då jag hade så ont så det gick inte längre.. Och några starkare tabletter kan jag inte ta på jobbet då man helt ska vara klar i knoppen när man jobbar och även när man sen ska köra hem.. Så fick hem och lägga mig och ta en massa smärtstillande  så somnade jag gott sen.. Blev några timmars sömn innan man skulle upp och göra sig iordning.. Hämtade Tosse vid 12 sen bar det av till fagerhult för Lillans begravning.. *Vila i frid tjejen* Skriver inte mer än så om det här..
Körde och lämnade av lite grejor hos Tosse när vi kom hem sen blev det affären.. Inhandlade lite gott och även lite nyttigheter till vår middag som idag blev tacos.. Galet gott som vanligt.. Spelade lite guitar hero sedan jag och Tosse.. Sen var det full rulle här hemma.. Med massa mys och massa bus! Casper är ju bara helt underbar ibland *skratt* Ni andra oxå som förgyllde min kväll! Har haft lika mysigt som vanligt ikväll.. Pappersduken som jag köpte till nyår kom väl till användning idag.. Är ju en hel del kvar på den rullen.. Så lade ut stora ark på golvet där vi sedan la oss allihopa och ritade.. Perfekt! Slippa papper efter pappaer som bara är små änså.. Mycket roligare med lite större.. Kom fram till att det ska inhandlas fingerfärg, vattenfärger, fönsterfärger och lite andra roliga pennor till nästa gång.. Det är ju allt som ofta faktiskt som man har barn här hemma och måla är alltid roligt.. Särskillt när man kan göra det på olika sätt.. Vi vuxna har dessutom lika kul som barnen! Tänkte jag skulle köpa hem lite lera oxå.. Det är aldrig tråkigt!  Nu har jag kört hem Tosse och Casper och sitter i soffan.. Så tyst och lugnt här är nu.. Nästan för tyst ju.. Men skönt att bara luta sig tillbaka och vila lite.. Har ganska ont nu igen så det blir lite pillerknaprande och en stilla stund i soffan innan jag går och lägger mig.. Dags för mig att jobba imorgon igen så jag får ladda upp.. Försöka vila så nacken och ryggen orkar med arbetspasset imorgon.. Det är det viktigaste..

Nu ska jag försöka förgylla er kväll med lite bilder oxå sen ger jag upp för idag.
Sov gott när ni lägger er kära läsare..
Och ta hand om varandra!!

                      

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta hand om dig! Kramar familjen Lindekvist

2010-01-09 @ 12:48:24
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback