Inspiration

Var hittar man den någonstans i livet? Jag har ganska många inspirationskällor i livet.. Vännerna.. Familjen.. Arbetskamraterna... Jobbet i sig.. Mitt hjärta.. Andra människor man möter i livet.. Allt man är med om.. Alla livserfarenheter som ger inspiration.. Söker man så finner man.. Hittar man sig själv och lär känna sitt hjärta så hittar man oxå inspiration till att gå vidare i livet.. Inspirationen till att finna glädje och lust i livet..

Jag har återigen hittat inspirationen i livet.. Jag har hittat mig själv och lever för mig själv.. Jag känner glädje och lycka för tillfället.. Året har börjat otroligt bra både praktiskt och känslomässigt.. Jag smider framtidsplaner.. Jag drömmer mig bort.. Jag inspireras av kärleken omkring mig.. Kärleken från DIG.. Kärleken från mina vänner.. Den otroliga kärleken från min familj! För en vecka sedan fick jag verkligen upp ögonen för världen och allt vad den har att erbjuda.. Jag fick upp ögonen för hur snabbt man kan förlora allt man har.. Hur viktigt det är att ta hand om sig själv och sina närstående.. Ta vara på tiden man har tillsammans.. Allt man uppelever.. Man måste våga leva för dagen men oxå för framtiden.. Jag drömmer mig bort som vanligt nuförtiden.. Jag vill resa... Utbilda mig vidare då jag älskar mitt jobb.. Utveckla mig själv.. Skaffa en stor familj.. Köpa hus.. Ut och resa.. Gifta mig en dag vem vet.. Jag vill se världen.. Lära känna nya människor.. Upptäcka saker med mina gamla vänner.. Jag vill leva! Helt enkelt leva livet! Njuta av tiden jag har här innan det är för sent..

Kärlek.. Vänskap.. Familjen.. Det är lycka i livet.. Inspirationskällor som inte kan mäta sig med något annat.. Det är viktigare än pengar och tid.. Vi måste lära oss uppskatta det fina i livet... Sluta stressa oss igenom vardagen för det är så vi ofta gör.. Vi har så mycket vi måste göra.. Så mycket vi borde göra.. Vi har alldeles för många bollar i luften.. Vi glömmer det viktiga.. Vi glömmer lugnet.. Framför allt så glömmer vi ofta oss själva.. Vi ska behaga alla andra.. Ställa upp och finnas till i vått och torrt.. Vi ska hjälpa till och stötta.. Vi ska finnas för våra medmänniskor.. Men ibland behöver vi faktiskt stanna upp och bara vara oss själva för en stund.. Vi behöver ta en paus i vardagen och sluta stressa.. Finna ro i sinnet och bara få vara.. För att kroppen ska orka och huvudet ska hinna med måste vi ibland låta lugnet finna sig.. Jag om någon vet efter höstens händelse att få finna ro och tänka på oss själva ibland är ett msåte för att inte krascha totalt.. Vårt välmående och vår hälsa är viktigare än alla måsten vi har.. Egentligen måste vi ingenting här i livet.. Vem drabbas av att jag inte städar just idag? Vem drabbas av att jag inte tvättar idag? Vem blir lidande för att jag inte orkat tvätta bilen? Vem drabbas av att jag för en gångs skull tar en dag för mig själv och gör endast saker jag mår bra av? Att jag finner lugn och struntar i alla måsten som faktiskt egentligen kan vänta för att jag ska hinna skämma bort mig själv en liten stund? Tänker man efter så blir det faktiskt inga större skador runt omkring i världen för att man någon gång ibland säger: Stopp! Idag måste jag ta hand om mig själv en liten stund! Det är svårt att bryta sina vanor och mönster när man har gått i samma banor i flera år.. Att glömma bort sig själv för att alltid finnas för alla andra.. Men det går med vilja, styrka och inspiration från omvärlden att bryta..  Allt går om man bara vill.. Det handlar om att lära sig prioritera rätt...


Kommentarer
Postat av: Johanna maffian <3

Så fint skrivet vännen!!! =) glad för din skull Vi är nästan läskigt lika ibland, för flera ggr när jag läst din blogg så är det preciiiis vad jag själv kan tänka/har gått och tänkt på... Scary :p



Ta hand om dig, njut av livet och lev, låt livet föra dig med sig på fantastiska äventyr! ;)



KRAMAR

2010-01-14 @ 20:55:01
URL: http://mylife-mydreams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback