Måndag

Ännu en härligt solig dag! Vilken skön känsla att vakna upp och se solen lysa in genom fönstret.. Ännu bättre när man sovit gott nästan hela natten.. Blev en tidig morgon men det var det absolut värt.. Somnade om gott igen.. Gick upp några timmar senare med ett leende på läpparna.. Gjorde mig en otroligt god kopp varm choklad och en ostsmörgås till frukost.. Jag brukar inte ha någon större aptit på morgonen men idag var jag på ett strålande humör och sugen på något gott.. Sugen på att skämma bort mig lite extra på morgonen med den där koppen choklad som innehöll inte allt för nyttiga saker.. Men gott var det.. Nu sitter jag här i soffan och tar det lugnt.. SKa snart bege mig ut mot köket och plocka av diskmaskinen.. Därefter tar jag mig en promenad i solen innan jag lägger mig och vilar en stund inför den kommande natten på jobbet..

Många är nyfikna på mitt liv för tillfället.. Vissa lägger sig i mer än dem borde.. Snokar runt och gräver runt.. Försöker krypa in under huden på mig och lägga sig i mitt privatliv.. Till er kan jag bara säga att fortsätt ni om det nu är värt att lägga er tid och energi på det.. Mig rör det inte i ryggen.. Jag blir störd och irriterad av att ni lägger er i saker ni absolut inte har med att göra.. Sura miner för något som ni inte har rätt att bry er om.. Du har gått vidare.. Jag har rätt att gå vidare.. Vad beträffar dig som ska vara min så kallad kompis.. Du har visat vad du går för.. Jag har inget över för dig just nu tyvärr.. Vill ni fortsätta så varsågoda.. Jag lever mitt liv och jag gör det på mitt sätt.. Jag mår otroligt bra just nu och det kan ni två inte ändra på.. Jag har en fantastisk familj! Underbara vänner och någon som bryr sig om mig på ett högst ovärderligt sätt! Det är synd att man inte ska få ha ett privatliv där människor inte lägger näsan i blöt på otrevliga sätt.. Men det är så världen ser ut.. Människan är i naturen nyfiken av sig.. Det är vi alla.. Men man måste lära sig att styra över sin nyfikenhet.. Lära sig när det är tid att backa..  När man ska låta andra människor vara.. Man måste lära sig att släppa det gamla och gå vidare.. Speciellt när man själv valt att gå vidare.. Vi människor är nyfikna på våra medmänniskors lycka och olycka.. Ett uttryck finns som beskriver vår nyfikenhet väldigt bra.. "Om man inget frågar får man heller inget veta"  Det gäller att kunna hantera detta rätt.. Vissa tillfällen är det okej att ställa 20 frågor.. Vissa gånger ska man helt enkelt bara låta saker och ting vara...
Sen finns det människor runt omkring mig som är nyfikna på mitt liv just nu då det händer mycket och jag är ganska försiktig med att berätta allt.. Men dem är nyfikna på ett bra sätt.. Människor i min närhet som bryr sig och är måna om att jag mår bra.. Det är okej att fråga.. Det är okej att vara nyfiken.. Bara man lämnar mig lite privatliv och låter mig berätta det jag vill berätta.. Varför ska man lämna ut sig helt? Varför ska jag berätta om mitt privatliv in i minsta detalj för hela världen? Det finns gränser.. Linjen kan vara hårfin ibland och svår att se.. När handlar det om mitt liv och när blir det mitt privatliv? Fråga gärna mig om ni undrar något över mitt liv.. Låt mig svara på det jag vill.. Respektera mig när jag säger att det är mitt privatliv vi är på väg in på och det pratar jag inte om.. Människor som känner mig och människor som inte känner mig ni kan alla fråga om ni är nyfikna men respektera mina beslut när jag säger att det är något jag inte svarar på utan sura miner.. Vi har alla rätt till att få vara lite privata ibland..

Nog med halvkloka ord idag.. Dags att ta disken så man blir färdig.. Klockan tickar på..
Hoppas ni får en bra dag kära läsare!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback