Tänk...

Tänk att det kunde bli så här.. Att det kunde bli så här bra... Hade en aning om det innan.. Känslan har alltid funnits att det kan bli något bra.. Men att det blev så här bra!! Inga förväntningar och inga större förhoppningar man lät bara tiden utvisa vad ödets väg skulle bli.. Och det blev något bra! Ibland ska man bara låta tiden ha sin gång.. Inte tänka för mycket.. Bara vara...

Jag har lyckats släppa det förgågna.. Tagit mig upp för den långa backen jag kämpat uppför det senaste året.. Jag står nu på toppen med flaggan i handen.. Jag har klarat alla hinder som mött mig på vägen.. Jag har gjort det för egen maskin.. Med stöttning från vänner och familj har jag lyckats ta mig tillbaka igen.. Jag har hittat mig själv.. En glad och positiv tjej som tyvärr förlorade sig själv för någon annan.. En envis tjej med skinn på näsan som inte låter någon stampa på henne.. Hon blev den sista tiden en trött kämpe.. Envisheten försvann och kämparglöden slocknade.. Hon förlorade sig själv.. Gav nästan upp lite grann.. Backen kändes alldeles för lång för att bestiga..
 
Men jag hittade mig själv någonstans i gropen.. Bestämde mig för att kämpa och ta mig uppåt igen... Jag har spenderat min tid till att leta.. Leta efter den där tjejen som inte ger upp.. Jag började om på scratch för att lära känna mig själv på nytt.. Vem är jag egentligen... Efter en tid började jag hitta svar.. Till slut hittade jag mig själv bit för bit.. Då kunde jag möta världen med ett par nya ögon.. Jag hittade styrka för att fortsätta upp för backen igen.. Nu står jag här.. Självklart möter man hinder i livet hela tiden.. Det kommer att komma fler tunga backar.. Men med en bra självkänsla och självkännedom tar man sig uppför det mesta.. Mina närmsta vänner, mina arbetskamrater och min familj har varit till en otrolig stor hjälp.. Dem har stöttat mig och funnits där.. Accepterat att jag behövt hitta mig själv.. Att jag har behovt vara ensam och få min egen tid.. Dem har funnits där även om jag inte kunnat ställa upp för dem under den tiden som jag brukar kunna göra annars.. De senaste veckorna har jag även fått ett otroligt stöd från ännu ett håll.. Någon jag håller väldigt kär finns vid min sida.. Det är jag otroligt glad över.. Det ger mig en enorm styrka.. Det ger mig glädje och framför allt hopp om framtiden..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är en kämpe,envis och världens bästa dotter,puss o kram Mamma (klarade tentan fick besked idag)

2010-01-15 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback