Tröttare än tröttast idag

Kan vara vädret som gör att man aldrig riktigt vaknar till liv.. Kan oxå vara att man hade svårt att somna inatt så det blev inte allt för många timmars sömn.. Försöker ta igen det nu under dagen med att ligga på soffan i myskläder och absolut inte göra någonting.. Laddar upp inför arbetspassaet inatt.. Har 3 nätter nu plus en kväll denna veckan så på söndag är jag ledig för en dag igen innan man ska på och jobba igen.. Men jag klagar inte.. Tycker det är skönt att man har något att göra.. Usch och fy för att gå hemma! Nej det skulle jag aldrig klarat av!!
Blir galen av att vara ledig mer än en vecka.. Måste ha något att göra.. Komma ut och träffa människor.. Få arbeta med både huvudet och händerna.. Tjäna mina egna pengar och klara mig själv.. Inte behöva vara beroende av någon annan.. Det är skönt att man står på sina egna ben.. Jag har min lägenhet.. Jag försörjer mig själv utan hjälp av någon annan.. Jag har min egen bil som står på mig och ägs av mig och ingen annan.. Jag handlar själv.. Städar själv.. Lagar maten själv..  Tvättar själv.. Går någonting i sönder fixar jag det.. Jag har stått på mina egna ben sen många år tillbaka.. Flyttade hemifrån som 18.. Tog studenten och jobbade samtidigt.. Ibland borde jag kanske vara bättre på att ta emot hjälp.. Vara bättre på att släppa in folk i mitt liv.. Men jag är van vid att göra allting.. Även om jag inte levt själv de senaste åren är jag trots det ändå van att klara mig på egna ben.. Svårt att lita på någon annan... Framför allt har jag svårt att släppa kontrollen och lämna över saker till någon annan.. Gör jag det så vet jag att det blir gjort på mitt sätt som jag vill ha det..  Jag är van vid att ha många bollar i luften.. Kanke för många ibland för mitt välmåendes bästa men jag lever än.. Ibland är det dessutom skönt att känna på att man lever..  Allting är livserfarenheter.. Bra saker och dåliga saker.. Allting bär jag med mig och kan använda mig av..

Mycket händer runt omkring mig just nu.. Men samtidigt känner jag lugn och harmoni.. Jag har kontroll på läget.. Det är bra saker som gör sig påminda.. Vägen mot mina mål jag strävar efter rör sig framåt.. Till hösten funderar jag på att sätta mig i skolbänken igen och läsa vidare på högskolan.. Ta tjänstledigt från jobbet för att utöka min komptens.. Många tankar och planer snurrar runt i huvudet.. Men jag tar en dag i taget.. Jag drömmer.. Jag lever.. Jag strävar efter något.. Jag  planerar framtiden.. Men samtidigt tar jag en dag it aget.. Jag lever idag men vem vet om jag lever imorgon.. Jag lever kanske om en vecka men vem vet om jag lever om ett år.. Livets vägar tar plötsliga vändningar ibland... Man måste drömma.. Man måste våga leva.. Man måste oxå ta vara på varje tillfälle i livet.. Ta vara på var unika dag och vad den har att erbjuda..

Denna veckan består som sagt av jobb.. Det gör även nästa.. Hoppas dock hinna med lite trevliga inslag i vardagen.. Få kramas med mina nära och kära.. Umgås med mina vänner.. Nästa vecka är det även dags för MR-undersökningen.. Så jag har lite att pyssla med och försöka hinna med.. Jag planerar men jag tar dagarna som dem kommer..

Nu sa jag lägga huvudet på kudden..
Sätta igång lite musik.. Minnas.. Fundera.. Drömma mig bort..

Bjuder på lite bilder idag

              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback